Nesne tabanı programlama logo

Java Nesne Tabanlı Programlama

Merhaba arkadaşlar, bu yazımızda Java’da Nesne Tabanlı/Yönelimli Programlamaya giriş oluşturacağız.

Java, Programlamayı gerçek hayattaki nesne-ilişki yapılarına benzetmek amacıyla, bir programlama stili olan Nesne Tabanlı Programlama (Object- Orientation- Programming) kullanmaktadır. OOP’de her nesne, gerçek dünyadaki nesneler gibi benzersiz bir kimliği olan bağımsız bir birimdir.

Örnek vermek gerekirse; elma bir nesnedir, bardak da aynı şekilde bir nesnedir. Elmanın kendine ait yapısı kimliği vardır. İki elma bile yan yana geldiğinde birbirinden farklıdır.

Nesneler ayrıca onları tanımlamak için kullanılan bazı özelliklere sahiptir. Örneğin bir bardağın şekli, rengi, ağırlığı; bir elmanın cinsi, rengi gibi özellikleri olabilir. Bu özellikler nitelik olarak da adlandırılabilir. Buradaki özellikler, davranışlar nesnenin türüne özgüdür.

Nesne yönelimli programlamada her nesnenin üç boyutu vardır: kimlik, özellik ve davranış.

Sınıflar

Bir sınıf bir nesnenin ne olacağını açıklar, ancak nesnenin kendisinden ayrıdır. Başka bir ifade ile sınıflar; bir nesnenin planları, açıklamaları veya tanımları olarak ifade edilebilir. Birden fazla nesne oluşturmak için aynı sınıfı bir plan(yol) olarak kullanabilirsiniz. İlk adım bir sınıf tanımlamaktır. Daha sonra diğer nesneleri bu sınıf yardımı ile üretebiliriz.

Her sınıfın bir adı vardır ve her bir sınıf özellik ve davranış için kullanılır. Daha sonraki yazılarımda daha detaylı anlatımını bulabilirsiniz. Şimdilik insanı ele alan aşağıdaki örneğe bakınız.

Örnek

İnsanın özellikleri

isim, soyisim, yaş, boy, cinsiyet….

İnsanın davranışları

konuşmak, yürümek, yemek, uyumak ….

Umarım faydalı olmuştur..

Bir cevap yazın